Synpunkter & klagomÄl

KlagomÄlshantering

Vi vÀrdesÀtter synpunkter och klagomÄl pÄ bankens verksamhet eftersom det ger oss en möjlighet att fÄnga upp eventuella problem, ÄtgÀrda dessa och vidta förebyggande ÄtgÀrder.

Vi ber dig som kund att vara sÄ utförlig som möjligt i din beskrivning av Àrendet sÄ att vi Àr sÀkra pÄ vad ditt Àrende gÀller. Om möjligt sÄ ber vi dig skicka din frÄga skriftligt.

  • Du som skickar in ett klagomĂ„l till oss ska snarast möjligt fĂ„ en bekrĂ€ftelse pĂ„ att vi mottagit klagomĂ„let.
  • Vi ska Ă„terkomma med svar till dig snarast möjligt och senast inom tvĂ„ veckor.
  • Om vi av nĂ„gon anledning inte kan svara inom förvĂ€ntad behandlingstid , ska vi informera dig om anledningen till detta och nĂ€r vi förvĂ€ntas kunna Ă„terkomma med svar.
  • Innan vi behandlar ett klagomĂ„l ska vi samla in tillrĂ€cklig information för att möjliggöra en korrekt bedömning av Ă€rendet.
  • Vi ska innan hantering pĂ„börjas undersöka eventuella intressekonflikter och arbeta för att undgĂ„ eller begrĂ€nsa dessa.
  • Vi ska i vĂ„r kommunikation med dig som kund anvĂ€nda ett klart och tydligt sprĂ„k.

Om vÄrt beslut gÄr dig emot, ska du bli informerad om skÀlen till beslutet samt erhÄlla skriftligt besked om sÄ önskas. Du ska Àven informeras om möjligheten att fÄ Àrendet prövat hos annan instans eller myndighet.

Övriga instanser

Om du efter ditt klagomÄl fortfarande Àr missnöjd och inte upplever att vi gjort tillfredsstÀllande rÀttelser kan du vÀnda dig till:

- AllmÀnna ReklamationsnÀmnden (ARN), som Àr en nÀmnd för alternativ tvistlösning.

Adress: ARN, Box 174, 101 23 Stockholm, www.arn.se.

- Du har ocksÄ möjlighet att anvÀnda EU-kommissionens onlineplattform.

- Om du vill diskutera ditt Àrende med en oberoende part kan du ta kontakt med Konsumenternas Bank- och FinansbyrÄ.

- Du kan ocksÄ ta kontakt med konsumentvÀgledningen i din kommun för att diskutera ditt Àrende.

- Du kan Àven vÀnda dig till allmÀn domstol för att fÄ ditt Àrende prövat.

KlagomÄlsansvarig

KlagomÄlsansvarig Àr Ronny Persson. Du kan kostnadsfritt framföra ett klagomÄl till klagomÄlsansvarig pÄ de kontaktuppgifter som finns pÄ denna sida.

Skicka klagomÄl via:

FormulÀret hÀr nedan eller kontakta oss via:

E-post: klagomalsansvarig@resurs.se

Brev:

KlagomÄlsansvarig, Resurs Bank AB

Box 222 09

250 24 Helsingborg

Kontakta oss