Synpunkter & klagomÄl
KlagomÄlshantering
Vi vÀrdesÀtter synpunkter och klagomÄl pÄ bankens verksamhet eftersom det ger oss en möjlighet att fÄnga upp eventuella problem, ÄtgÀrda dessa och vidta förebyggande ÄtgÀrder.
Vi ber dig som kund att vara sÄ utförlig som möjligt i din beskrivning av Àrendet sÄ att vi Àr sÀkra pÄ vad ditt Àrende gÀller. Om möjligt sÄ ber vi dig skicka din frÄga skriftligt.
- Du som skickar in ett klagomÄl till oss ska snarast möjligt fÄ en bekrÀftelse pÄ att vi mottagit klagomÄlet.
- Vi ska Äterkomma med svar till dig snarast möjligt och senast inom tvÄ veckor.
- Om vi av nÄgon anledning inte kan svara inom förvÀntad behandlingstid , ska vi informera dig om anledningen till detta och nÀr vi förvÀntas kunna Äterkomma med svar.
- Innan vi behandlar ett klagomÄl ska vi samla in tillrÀcklig information för att möjliggöra en korrekt bedömning av Àrendet.
- Vi ska innan hantering pÄbörjas undersöka eventuella intressekonflikter och arbeta för att undgÄ eller begrÀnsa dessa.
- Vi ska i vÄr kommunikation med dig som kund anvÀnda ett klart och tydligt sprÄk.
Om vÄrt beslut gÄr dig emot, ska du bli informerad om skÀlen till beslutet samt erhÄlla skriftligt besked om sÄ önskas. Du ska Àven informeras om möjligheten att fÄ Àrendet prövat hos annan instans eller myndighet.
Ăvriga instanser
Om du efter ditt klagomÄl fortfarande Àr missnöjd och inte upplever att vi gjort tillfredsstÀllande rÀttelser kan du vÀnda dig till:
- AllmÀnna ReklamationsnÀmnden (ARN), som Àr en nÀmnd för alternativ tvistlösning.
Adress: ARN, Box 174, 101 23 Stockholm, www.arn.se.
- Du har ocksÄ möjlighet att anvÀnda EU-kommissionens onlineplattform.
- Om du vill diskutera ditt Àrende med en oberoende part kan du ta kontakt med Konsumenternas Bank- och FinansbyrÄ.
- Du kan ocksÄ ta kontakt med konsumentvÀgledningen i din kommun för att diskutera ditt Àrende.
- Du kan Àven vÀnda dig till allmÀn domstol för att fÄ ditt Àrende prövat.
KlagomÄlsansvarig
KlagomÄlsansvarig Àr Ronny Persson. Du kan kostnadsfritt framföra ett klagomÄl till klagomÄlsansvarig pÄ de kontaktuppgifter som finns pÄ denna sida.
Skicka klagomÄl via:
FormulÀret hÀr nedan eller kontakta oss via:
E-post: klagomalsansvarig@resurs.se
Brev:
KlagomÄlsansvarig, Resurs Bank AB
Box 222 09
250 24 Helsingborg