Betala med mobilen och samla dina kort

Med vår app Loyo Pay kan du betala direkt med din Android-mobil. Tryggt, säkert och enkelt – både i butik och på nätet. Som en bonus får du mer plats i plånboken och full koll på ditt saldo och dina transaktioner.

Alla kort på ett ställe

Skapa ordning genom att samla kredit-, present och butikskort på en och samma plats.

Betala med mobilen

Håll mobilen intill butikens betalterminal och ange din PIN-kod. Klart på tre sekunder!

Få stenkoll på saldot

Kontrollera alla köp du har gjort samt saldot på dina kredit-, butiks- och presentkort.

Ansök om högre kredit

Välj kort och ansök om höjd kredit. Blir beloppet beviljat kan du signera direkt med BankID.

Loyo Pay ScreenshotsLoyo Pay Screenshots

Loyo konto

I Loyo Pay kan du ansöka om ett Loyo Konto med kredit upp till 50 000 kr. Ett fysiskt kort kopplas då till ditt konto och alla dina köp, både online och i butik, samlas på en och samma månadsfaktura. Sedan bestämmer du själv hur mycket du vill betala i slutet av varje månad.

Du hittar din faktura via din digitala brevlåda; Kivra, Mina Sidor på Resurs Bank eller får den per post.

Smidigare shopping med Masterpass

Masterpass är en kostnadsfri digital plånbok som lagrar dina kort- och leveransuppgifter så att du kan handla ännu smidigare på nätet. Du slipper fylla i din information varje gång du handlar hos e-handlare som stödjer Masterpass och kan identifiera dig säkert med BankID.

Ansök om kredit i lugn och ro

Förbered ditt köp hemma eller smidigt direkt i butiken via mobilen så slipper du stress och växande köer. Du får besked med en gång och väljer sedan betalningsupplägg hemma i lugn och ro. Vill du hellre ha hjälp så finns butikspersonalen där och hjälper dig.

Håll koll på saldot på dina presentkort

Med hjälpa av appen får du ordning och redan på dina presentkort och full koll på saldot. För att lägga till ett presentkort i appen behöver du bara skriva in kortnumret på det fysiska presentkortet. Varje gång du gör ett köp med ett fysiskt presentkort uppdateras saldot i appen. På så vis kan du alltid se hur mycket pengar du har kvar på presentkortet direkt i mobilen. I appen ser du också hur länge presentkortet är giltigt, vilket minska risken att du glömmer att utnyttja hela värdet.

Därför ska du välja Resurs BankDärför ska du välja Resurs Bank

Helbetala eller delbetala

Oavsett var och när du som kund tar ett beslut om att köpa en vara så behöver du inte ta beslut om hur den ska betalas direkt. Du väljer inbetalningsplan i lugn och ro hemma och har upp till 60 dagar på dig att göra din första inbetalning. Välj mellan att helbetala allt på en gång eller delbetala enligt ett upplägg som passar dig och din ekonomi bäst.

Frågor & svar

Vad är Loyo Pay?

Med Loyo Pay kan du börja betala direkt med din android mobil. Tryggt, säkert och enkelt – både i butik och på nätet. Som en bonus får du mer plats i plånboken och stenkoll på ditt saldo och dina transaktioner! Du betalar enkelt i butik genom att ange din PIN-kod och hålla din mobil intill betalterminalen. Köpet tar tre sekunder att genomföra och är säkrare än en vanlig kortbetalning.

Varför ska jag ansöka om ett Loyo Konto?

För dig som inte är kund hos Resurs Bank ger vi dig möjlighet att ansöka om ett Loyo Konto. Då kan du samla dina presentkort, butikskort, betala med Masterpass på nätet och ansöka om att höja din kredit direkt i appen.

Kan jag lägga till kort från en annan bank?

Ja, kort från andra banker lägger du till genom att välja ”Mina betalsätt” i huvudmenyn, klicka på ”Betalkort” och sedan på plus-tecknet längst ner till höger och välja ”Betalkort” i flervalsmenyn. Kort från andra banker fungerar endast för köp med Masterpass online.

Kan jag ansöka om ett nytt Mastercard direkt i appen?

Ja, välj ”Mina betalsätt” i huvudmenyn. Klicka dig fram till betalkort och klicka sedan på plus-tecknet längst ner till höger och välj ”Supreme Card” i flervalsmenyn för att ansöka om ett nytt kort.

Jag har avslutat mitt Mastercard, hur tar jag bort det i appen?

Om kortet är utgivet av Resurs Bank och är avslutat, spärrat eller av någon annan anledning inte längre är aktivt tas det bort automatiskt från appen. Kort från andra banker tar du bort genom att klicka på flervals-menyn (de tre små punkterna) ovanför kortet du vill radera och välja ”Ta bort”.

Kan jag ansöka om ett nytt butikskort direkt i appen?

Ja, välj ”Mina betalsätt” i huvudmenyn. Klicka dig fram till butikskort och klicka sedan på plus-tecknet längst ner till höger för att ansöka om ett nytt kort med kredit.

Jag vill ta bort ett butikskort, hur gör jag?

Klicka på flervals-menyn (de tre små punkterna) ovanför butikskortet du vill radera och välj sedan ”Ta bort”.

Kan jag betala med mitt presentkort via appen?

Nej, den funktionaliteten finns inte i dagsläget.

Undrar du något?

Låt vår kundservice hjälpa dig eller sök bland vanliga frågor.